Waga nie spada od 2 tygodni. Co robić?

Jeśli waga nie spada od 1-2 tygodni, nie przejmuj się tym. Powodów braku spadku wagi może być wiele i nie oznacza to, że Twoja sylwetka się nie poprawia. Niżej przedstawiam listę najczęściej pojawiających się przyczyn, które maskują spadki wagi.

waga nie spada

Stres – kiedy się stresujesz organizm zaczyna zatrzymywać wodę. Dlatego kiedy masz stresujący okres w swoim życiu waga może pokazać nieco więcej. Zacznij się mniej przejmować rzeczami na które nie masz wpływu oraz naucz się relaksować np. poprzez medytację.

Okres – kobiece ciało przed okresem nabiera wody dlatego czujesz się ociężale i spuchnięta. Waga zawsze przed okresem będzie nieco większa. O czym wiele kobiet zapomina przez co niepotrzebnie się frustrują brakiem spadków.

Więcej węglowodanów – dzień przed ważeniem zjadłaś więcej węglowodanów niż jesz zazwyczaj np. wskoczyło dodatkowe ciacho lub piwko na imprezie. Węglowodany zatrzymują w naszym ciele wodę przez co cyferki na wadze mogą być dnia następnego większe lub takie same jak ostatnio. Ale to tylko chwilowe. I to nie znaczy, że węglowodany w diecie są złe! Są dobre i potrzebne.

Zła pora ważenia – zasada podczas ważenia jest prosta. Wagę ZAWSZE sprawdzaj na czczo. Kiedy ważysz się wieczorem waga będzie trochę zawyżona. Ponieważ ciało w ciągu dnia nabiera wody, a w jelitach zalega niestrawiona treść pokarmowa. To wszystko powoduje, że waga wieczorem po całym dniu może być większa nawet 1-2 kilogramy.

Problem pojawia się kiedy waga nie spada od kilku tygodni.

Problem pojawia się jeśli waga nie spada dłużej jak 2-3 tygodnie z rzędu, a Tobie zostało jeszcze sporo kilogramów do zrzucenia. Wtedy należy albo dodać więcej aktywności albo uciąć trochę kalorii w diecie.

I poczekać co się wydarzy za kolejny tydzień lub dwa, w tym momencie waga powinna już być nieco mniejsza. Jeśli dalej będzie bez zmian ponownie albo dodajesz aktywności albo ucinasz kalorie.

Pamiętaj, że brak spadków wagi nie zawsze oznacza brak efektów. Czasem wyniki mogą maskować czynniki, które wyżej wymieniłem.

Zobacz też koniecznie wpis Jak w końcu schudnąć?

POWODZENIA I SPOKOJNEGO ODCHUDZANIA.

Potrzebujesz indywidualnej diety lub wsparcia w dążeniu do idealnej formy?

Dołącz do grona osób, które mają: 

  • Skuteczne metody treningowe i żywieniowe
  • Dostęp do profesjonalnej wiedzy
  • Pewność, że robią to co trzeba
  • Wsparcie
  • WYNIKI !!!

Zróbmy wspólnie to co było dla Ciebie niemożliwe. Oto plan na Ciebie:

1. PRZESTAŃ tolerować wymówki typu “nie chce mi siꔓod jutra”.
2. ZACZNIJ od siebie wymagać więcej. Znacznie więcej, bo możesz.
3. ZBUDUJ wymarzoną sylwetkę – w tym mogę Ci pomóc

Zapraszam do programu Metamorfozy Sylwetki Online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *