Trenuj ciężko ale mądrze.

Trenuj ciężko ale mądrze. Twój plan treningowy powinien być mocno przemyślany i musi spełniać pewne reguły aby był skuteczny. W treningu nie zawsze chodzi o to aby się zajechać, warto tez wiedzieć kiedy odpuścić.

Dlatego powstała piramida treningu siłowego, która przedstawia to co jest ważne w planie treningowym.

trenuj ciężko ale mądrze

1. Przestrzeganie planu

Przestrzeganie planu – u samej podstawy piramidy jest przestrzeganie planu treningowego. Tego nie trzeba rozwijać, skoro jest plan i chcesz mieć wyniki. To musisz trzymać się planu.

2. Intensywność, objętość, częstotliwość

Intensywność, objętość, częstotliwość – wszystkie te parametry będą uwarunkowane między innymi poziomem zaawansowania. Jest to np. ilość ćwiczeń, seri, powtórzeń, treningów. Będzie za mało to nie rozwiniesz się. Będzie za dużo to się zajedziesz i nie rozwiniesz się. Musisz pamiętać o regeneracji.

3. Progresja

Progresja – mięśnie się wzmacniają więc naturalnym krokiem jest ciągłe atakowanie ich nowymi bodźcami. Np. kiedy zaczynasz swoje treningi wyciskasz na hip thrust 50 kg, nie możesz zatrzymać się na tym ciężarze ponieważ mięśnie przestaną się rozwijać. Musisz dokładać coraz więcej kilogramów na sztangę. Mówiąc prosto musisz cały czas progresywnie posuwać się małymi krokami do przodu.

4. Dobór ćwiczeń

Dobór ćwiczeń – dobierając zestaw ćwiczeń bierzemy pod uwagę między innymi stopień zaawansowania i wygląd sylwetki. Ćwiczenia dobierasz pod słabe strony sylwetki aby je poprawić np. jesteś kobietą, która ma szerokie biodra i wąskie barki. Warto w takim przypadku skupić się mocno na górnych partiach ciała, szczególnie barkach aby je troszeczkę poszerzyć i wyrównać proporcje sylwetki.

5. Przerwy

Przerwy – przerwy między seriami są ważnym elementem każdego treningu. Nimi również trzeba umiejętnie operować. Nie mogą być za długie. Za krótka przerwa również będzie wpływać negatywnie na wyniki bo nie zdążysz się zregenerować i nie wykorzystasz w pełni ćwiczenia.

6. Tempo powtórzeń

Tempo powtórzeń – warto pobawić się tempem powtórzeń ponieważ odgrywa dużą rolę w kształtowaniu sylwetki np. za wzrost mięśni w ogromnej mierze odpowiedzialna jest faza ekscentryczna (opuszczanie ciężaru) i warto o tym pamiętać jeśli Twoim celem jest wzrost mięśni..

Trenuj ciężko ale mądrze.

Tak wygląda piramida treningu siłowego ale należy pamiętać, że każdy z tych parametrów jest istotny i wszystkie 6 punktów tworzy jedną kompletną całość, która daje konkretne wyniki. Przeczytaj również wpis “Przewodnik kształtowanie kobiecej sylwetki” gdzie objaśniam niektóre z wyżej wymienianych parametrów.

A w prezencie łap kilka potężnych metod treningowych na zwiększenie intensywności.

Potrzebujesz indywidualnej diety lub wsparcia w dążeniu do idealnej formy?

Dołącz do grona osób, które mają: 

  • Skuteczne metody treningowe i żywieniowe
  • Dostęp do profesjonalnej wiedzy
  • Pewność, że robią to co trzeba
  • Wsparcie
  • WYNIKI !!!

Zróbmy wspólnie to co było dla Ciebie niemożliwe. Oto plan na Ciebie:

1. PRZESTAŃ tolerować wymówki typu “nie chce mi siꔓod jutra”.
2. ZACZNIJ od siebie wymagać więcej. Znacznie więcej, bo możesz.
3. ZBUDUJ wymarzoną sylwetkę – w tym mogę Ci pomóc

Zapraszam do programu Metamorfozy Sylwetki Online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *